Gerçekten üstüne bindiğinizde, dışarıdan
görülenden çok daha farklı bir motosikletle karşılaşıyorsunuz. Bunu olumsuz
olarak söylemiyorum, olumlu olarak söylüyorum. Ben dışarıdan baktığımda bu motosikleti,
keyifsiz ve arazi performansı ağırlıklı bir motosiklet olarak görüyordum; ama
beni çok şaşırttı.
Hani yolda giderken toprak bir
yol görürsünüz ve “Biraz heyecan olsun, hadi buradan gideyim” deyip altınızdaki
motosikletin uygun olmadığınızı düşünürsünüz ya… Artık düşünmeyin! Böyle maceracı
bir ruhunuz varsa ve araziyi seviyorsanız tam size göre bir motosiklet. Şimdi
böyle söyledim diye içinizden “Peki yolda performansı iyi değil mi yani?”
diyorsunuz. Tabii ki iyi; hatta hiç de geri kalmıyor. Sürüş olarak yolda sizi
inanılmaz destekleyici bir hali var.
Motor gücü zayıf, motor çıkışı
106,98 bg/7.300 dd’da. Tekerde ise 94,63 bg/7.300 dd’da.
Bunun yanında,
Maksimum Tork 114,48 nm/5.800
dd’da. Tekerde maksimum tork 101,26/7.300 dd’da.
Tabi bu düşük gibi gözükse de
dengeli olması motosiklette alt devirlerde çok keyifli bir sürüş sağlıyor; yani
şehir trafiğinde, arazide ve sık virajlarda sürüş yaparken çok işinize yarıyor.
Motorun ağırlığı 251,4 kg. Ağır
bir motor gibi dursa da büyük enduroların içerisinde ortalamalar içerisinde
kalıyor.
Peki dizayn, görsel ve kullanılan
malzeme kalitesi nerede? Ne olacak bu Japonların hali bilemiyorum; her şey
efektif olacak diye duygularımızla oynuyorlar J
Rakip markalar çoktan Üsküdar’ı geçti; Yamaha supersport’taki dizayn bilgisini
buraya aktaramadı. Arka çantası hiç efektif değil, kapattınız zannediyorsunuz
kapanmıyor. Kilidine küçük bir dil koymuşlar, sanki unutmuş da sonradan ilave
etmiş gibi… Kapağı tutmuyor bile! Arka ve yan çantaları çizen kişiyi gerçekten
görmek isterdim, acaba bunları çizerken neyi düşünüyordu, kafası neredeydi? J
Arkada oturan kişi için rahatsız
bir arka sele var ve daha kötüsü, egzoz arkada oturanın ayağını yakıyor, buraya
bir iyileştirme yaparlar diye düşünüyorum.
Motosikletin peg’leri yere çok
yakın ve zaman zaman sürtüyor. Hem çantaları dolu olsa hem de artçı binse ne
yapar acaba? J
Ön takımı ağır olduğundan dolayı
gidon tam dönükken yapılan dönüşlerde ön tarafını kontrol etmekte
zorlanabiliyorsunuz, bu da dar dönüşü genişletiyor ve fren yaptığınızda ön
süspansiyonun çok kapanmasına neden olabiliyor.
Yakıt tüketimine gelince
rakiplerine göre biraz fazla yakıyor denebilir. Şehir içi ve dışı ortalama
13-14 lt yaktım. Depo 22.8 LT.
Sürüşü çok kolay ve keyif
veriyor. Üzerindeyken kesinlikle bir 1200 cc korkutuculuğuna kapılmıyorsunuz ve
şehir içinde sürekli süpermoto gibi oyun istiyor. 2 modüllü çekiş kontrolü size
çok profesyonel bir sürüş dinamiği sunarken (yani oyun oynamanıza izin verirken)
tam kontrol sağlamanıza da izin veriyor. Dizlerinizi arkasına
saklayabileceğiniz gövdesi, rüzgardan sizi çok iyi koruyor. Başta da söylediğim
gibi beni çok şaşırtan bir motosiklet oldu.
Tüm 1200 cc kullanıcılarına ve
yeni 1200 cc motosiklet kullanıcılarına rahatlıkla önerebileceğim bir
motosiklet. Keyifli sürüşler.
Erkan Demirel
İleri Sürüş Eğitmeni
Elinize sağlık hocam
YanıtlaSilTesekkur ederim Burak bey.
SilMerhaba, Test sürüşünüz esnasında şehir içi şehir dışı karışık 13-14 litre benzin yakıyor demişsiniz bu değer doğrumu? Yanlış yazmadınız değilmi? Eğer doğruysa felaket yakıyor.
YanıtlaSilyücel bey merhaba yaptigim test sile yokunda oldukca performansli bir surus ve sehir icini icermektedir. Normal bir kullanimda ve istanbul trafigi gibi yogun olmayan yerlerde bu degerler dusecektir. Sabit bir hizda ortalama degerlerde olabilir.
SilPeki Erkan bey blogu açma amacınıza uygun olduğunu düşündüğüm, tecrübeniz ve tüm samimiyetinize güvenerek bir soru sormak istiyorum.27 yıllık kazasız belasız Mobilet ile başlayıp Jawa Ceylan, Mz 251, Honda Transalp ve Honda Afrika Twin kullandım, ev aldığım için son 6 yıldır Ybr 125 ile idare ediyorum ama kısmetse 3 ay içinde konut kredi borcum bitecek, şimdiden bir kaç marka arasında kaldım daha doğrusu ilk olarak DL 650 düşündüm yakıt, performans ve ikinci elinin kuvvetli olması sebebiyle, sonra fiyatının yüksekliği beni Varadero ya yönlendirdi 1000 cc, Kombine ABS, kullanım konforu vs. Eşimle uzun yolculuklar yapmak istiyorum, bu arada 2014 Suzuki V Strom 1000 çıktı görsel açıdan pek beğenmesemde ABS, Çekiş kontrol sistemi, sürüş modları ve motorun bir çok yönden yenilenmesi beni cezbetti ama internetten yaptığım araştırmalar beni Yamaha Süper Tenere 1200ZE nin daha fazla artısı olduğunu örneğin 1200 cc, elcik ısıtma, elektrikli amortisörler, kombine ABS, sürüş modları, hız sabitleme, şaft şu an aklıma gelmeyen diğer özellikleri vs sonrasında okuduklarım ise BMW R 1200 GS nin motosiklette (bu tarzda) son nokta olduğu idi, kafam öyle karıştı ki üstüne tesadüfen sizin bloğunuzda son 3 motor ile ilgili test yazınızı bulunca oldukça sevindim.BMW yi alacak olsam 2. El almak zorundayım 50.000 TL kadar bütçe ayırabilirim diye düşünüyorum ama Yamaha Süper Tenere 1200 ün 14-15 litre yaktığını söylemeniz ve ikinci elde bir çok 2013 ve 2014 Süper Tenerenin satış ilanı verilmesi beni yine kuşkuya düşürdü.Şimdi bu yorumlarıma bakarak sizin tavsiyeniz fiyat performans oranı, kullanıcı memnuniyeti açısından hangisi olur.Aslında vereceğiniz cevap benim gibi düşünen bir çok motor sevdalısına faydalı olacaktır.Değerli vaktinizi ayırırken biraz ayrıntılı bir değerlendirme yapmanızı rica ediyor yanıtınızı merakla bekliyorum. Teşekkürler...
YanıtlaSilÜnal bey merhaba
Silöncelikle bloğumu takip ettiğiniz için teşekkür ederim 3 adet motosikletten bahsetmişsiniz Suzuki Bmw ve Yamaha. 3 unude test ettim bunların arasında piyasa görüşü teknolojik farklar ve kullanım kolaylıklarni düşünecek olursak şekilde sıralayabiliriz bmw suzuki yamaha fakat ben bunların içerisinde1000 ve üzeri motosikletleri yeni kullanmaya başlayan sürücüler için suziki ve yamaha şiddetle tavsiye edebilir yakıt olarak baktığımızda ikisinin arasında çok fazla fark olmadığını göreceksinizbenim yamaha testinde yazdığım 13 14 liseler performansı sürüş ve istanbul trafiği için geçerli konya ovası'nda soruyorsanız motosiklet tabiki bunun çok altında bir yakıt tüketimine sahip benzer şartlar suziki için de geçerlidir ama ben eve bunlara göre daha az yakıt tüketimine sahip bir motosiklet bu çerçevede bütçe bakarsayırmayı planladığınız bütçenin üzerinde kalıyor elimizde suzuki ve yamaha var. ikiside yaygın hizmet ağına sahip türkiye'de rahatlıkla kullanabileceğiniz iki markaeşinizle birlikte seat edeceğinizi düşünürsek yamaha sizin için daha uygun olabilir bu çerçevede daha farklı sorularınız olursa beni 0532 335 12 22 nolu telefonumdan arayarak veya motor bloğu dan mail atarak ulaşabilirsiniz teşekkür ederim erkan demirel
Teşekkür ederim :)
YanıtlaSilMotor :
SilKTM; top güç ve performans, kolay kullanımlı parçaları ve dişlisi ile sportifliğini belgeliyor.
Süspansiyon:
Süspansiyon geometrisi BMW'ye pek çok fayda sağlarken, konfor ve dengeli yapısıyla Yamaha ikinci sırayı alıyor.
Günlük kullanım:
Büyük rahatlığı ve 600km.lik menzili ile BMW'nin ilk sırayı aldığı günlük kullanımda Yamaha da birinci sınıf konforu ile ikinci sırayı alıyor.
Güvenlik:
Bu anlamda her zaman sınıfının lideri olan BMW bu unvanını sürdürürken , Yamaha da fren sistemi ile çıtayı yükseltmekte. Triumph'ın düşük yerden yüksekliği ise ona avantaj sağlamakta.
Maliyet:
Uzun garanti süresi ve fiyatı Tiger'i zafere taşıyor.
Fiyat-Performans
Tiger ucuz da olsa KTM daha fazla puana sahip olduğu için bu karşılaştırmanın da galibi.
SONUÇ:
1. BMW R1200 GS Adventure
Revize motoru ve hassas şasi yönetimi ile karşılaştırmanın kazananı.
2. KTM 1190 Adventure R
Ağırlık tasarrufu, sofistike ce canlı motoru ile daha off-road odaklı
3. Yamaha Super Tenere Worldcrosser
Homojen ve de heycansız görünüme karşın Yamaha mukavemetine sahip. Arazide rahat süspansiyonları ile ikna edici bir kullanıma sahip.
4. Triumph Tiger Explorer XC
Adventure Triumph, ilham verici üç silindirli motoruna rağmen bu sıralamada son sırayı alıyor.