29 Ocak 2014 Çarşamba

Yeni BMW R 1200 GS'i Test Ettim

YENİ R 1200 GS
Yeni BMW R1200 GS i test ettim

Çeşitli testlerin geri bildirimlerini okuyorum ama bizim geçtiğimiz yollardaki tepkilerini merak ediyordum ve  kendim test etmeye karar verdim.
J

Bebek’ten çıktım, önce şehir içinde biraz dolaştım çünkü ne kadar uzun yol yaparsak yapalım, ağırlıklı olarak motosikleti şehir içinde kullanan bir kesimde var. Devamında 2. Köprüyü takiben Şile-Teke-Ağva-Kandıra yoluna doğru gidip döndüğüm bir rotada kullandım.

Testte yaşadıklarım şöyle. GS - GS' dir dedirtiyor insana. Yeni sistem gaz sistemi, karakteri çok değiştirmiş, tepkileri hemen hissettiren yeni gaz sistemi yüksek süratlerde de ivmeyi hızlı hissettiriyor. Yani hızlı cevap veriyor. Çok önemli bir yenilik diye düşünüyorum.

Gazı kapattığınızda yaşadığınız motor freni eski GS e nazaran çok güçlü, bu sürüş konforunu ve viraj girişlerindeki ön tekere aktarılan ağırlık dengesini inanılmaz arttırıyor, daha önce de virajlarda keyifli olan GS, gücüne güç katmış gibi.

GS’in üzerinde bulunan telelever ve paralaver zaten tartışılmaz bir sistem. Motosikletin dengesini, frenleme ve viraj kabiliyetini üst seviyelere çıkartıyor.
Daha önce 1100, 1150, 1200 GS kullandım. 2004 yılında R1200GS’i ilk çıktığında, Kütahya’da her sene yapılan bir motosiklet buluşmasında kullanmış ve beğenmemiştim. 1150 ye göre çok hafif ve kuvvetli gelmiş ve çizgisini bozduğunu düşünmüştüm, ama GS yıllar geçtikçe bu fikrim değişti, belki de alıştım ama çok keyifli gelmeye başlamıştı. Yeni R1200GS bende gaz kolu ve kompresyonu dışında bir farklılık fikri oluşturmadı, yani müthiş bir değişim hissettirmedi teknik olarak birçok değişiklik olsa da sürüş hissi pek değişmemiş.

Motor : Boxer motor bir çok kişinin hoşuna gitmese de, ne kadar 2. Dünya savaşından beri aynı motoru kullanıyorlar deseler de bence son yapılan revizyondan sonra karakteri çok değişmiş, çok çok yumuşak bir kullanım sağlıyor artık. Yakıt tüketiminin de maxiendurolar içinde en cimrilerden olduğunu düşünüyorum. İkisini karşılaştırdığımda, yeni GS’in motor sesinin son versiyonun (110 PS) motor sesinden daha iyi olmadığını söyleyebilirim. Son versiyonun sesi o kadar başarılıydı ki, performans egzost’u takmak isteyen arkadaşlarım bile gerek duymadılar, ancak bunun sesi hiç R1200 GS’i yansıtmıyor, o güçlü hissi uyandırmıyor bence.

Şanzuman ve debriyaj: Şanzuman ve debriyaj çok daha yumuşamış. Eski kullanıcılar bilirler, vites değiştirirken gelen sesler insanı çileden çıkarırdı, çatır çutur bir ses gelirdi ki kasktan bile duyardınız ama yeni versiyonda bu çok azalmış ve daha kabul edilebilir seviyelere gelmiş. En önemli özelliği çok düşük devirlerde size inanılmaz bir gaz gücü sağlaması yani yüksek viteste bile olsanız 1700 dd’de gaza yüklendiğinizde çok iyi tepki veriyor olması diyebilirim. 

Son olarak uzun süredir bir GS kullanıcısı olarak yaşadığım problemleri ve KM’lerini de aktarmak isterim. 50.000 km kadar yağ yakmanın dışında pek rahatsızlık çıkarmıyor ama sonrasında bazı parçalar “değişmek istiyorum” diye bağırıyor. Örneğin 60-70 bin km’de arka tekerlek göbek bilyesi değişmek istiyor ve ortalama 1000 TL’ye mal oluyor. Yan sanayi olarak değiştirirseniz, kullanırken sıkıntı çıkarmıyor ama ömrü kısalıyor. Uzun süre yine ortalama 40.000 civarı daha kullanacaksanız, orjinali ile değiştirmekte fayda var. Şaft mili 80-90 bin aralığında problem çıkarıyor. Debriyaj en kötü kullanımda 50.000 km gidiyor iyi bir kullanıcı 80-90 bine kadar kullanıyor. 
ABS ile ilgili sorun çıkabiliyor çıkarsa vay halinize çünkü 1250 Euro dan başlıyor. Ön fren diskleri ortalama 40.000 km de titremeye başlıyor değişimi gerekiyor.


Sonuç olarak tabii ki güzel bir motosiklet ama gelelim parasına. Yurtdışında rakiplerinden 1000-2000 Euro farklı iken, Türkiye’de %40 civarı daha pahalı. Para fayda analizine baktığımızda ben artık GS tercih etmiyorum, bana yetecek donanım ve sürüş keyfini veren fiyat/fayda ilişkisi normal olan motosikletleri tercih ediyorum.    

3 yorum:

  1. Hocam hangi motoru tercih ediyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
  2. Tolga bey merhaba. Ben su anda KTM 1290 SUPER ADVANTURE kullaniyorum. Motosikletimden cok memnunum hem teknolojisi hem sorunsuzlugu hemde gucu bakimindan ideal bir motosiklet. Tavsiye ederim. Test etmenizi oneririm. Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. 1190 biraz titresimli ve fazla guclu gelmisti. Ama uc yil onceydi. Fikirler ve hisler degismistir. Bunu da test edeyim hocam. Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil