25 Şubat 2014 Salı

Gore-Tex ve Diğer Ürünleri Yağmurda Kullandım

Merhaba,

Daha önceki yazımda tanıtımlarını yazdığım ürün ve benzeri ürünleri yağmurda test ettim; sonuçlar şimdiye kadar olan fikirlerimi değiştirdi.
Bol yağmurlu bir günde 4 kişi yağmurluk giymeden 2 saatlik bir sürüş yaptık. Bende astarlı gore-tex, bir arkadaşımda sıvama gore-tex ve  diğer arkadaşlarımda da alternatif ürünler (D-Dry, H2-Out) vardı (burada marka isimlerini ve çektiğim fotoğrafları özellikle kullanmıyorum). 35 dakika sonra durduk ve  baktık ki:


Ceketler:
Astarlı goretex: Kumaşı çok ıslanmış ve ağırlaşmıştı, durduğumuzda esen rüzgar beni üşütmeye başlamıştı.
Sıvama gore-tex: Gore-Tex malzeme kumaşının hemen altında sıvama olduğundan dolayı kumaşı ıslanmamıştı ve ağırlığında bir değişiklik yoktu ayrıca rüzgardan etkilenmiyordu.
Alternatif ürünler: Benimki gibi onların ceketlerinin de kumaşları ıslanmış ve ağırlaşmıştı, rüzgar onları da üşütmeye başlamıştı.

Pantolonlar:
Astarlı gore-tex’ler diz arkasından su almıştı. Fermuar bitim noktaları ve kıvrımlı yerlerde su birikmesi olduğundan su aldığını okumuştum ama ilk kez başıma geliyordu.
Sıvama gore-tex’li pantolonu olan yoktu ama alternatif ürünler de benzer durumdaydı.

Botlar:
Beni en çok şaşırtan botlar oldu. Benim botum gore-tex bir üründü; ayak yanlarım ve parmak uçlarım tamamen ıslanmıştı. Daha önce de gore-tex bot kullandım, bu ilk kez başıma geldi. Sonradan nedenini araştırdım, üretici markaların kullandığı deri ya da derideki delik adedi bunu yapıyormuş. Yani aldığımız her gore-tex bot, kışlık değil. Bunu da biraz pahalı olarak öğrenmiş oldum J

Eldivenler:
Eldivenler hiç su geçirmedi, gayet yeterliydi. Ama bilek kısmı uzun olmayan arkadaşlar, içliklerinin kol kısmına su sızdığından dolayı ıslandılar. Bir de astarlı eldivenler olduğundan dolayı eliniz ıslanınca giymesi inanılmaz bir dert oluyor, çaresi varsa bizimle paylaşırsanız sevinirim J
İkinci saat sürüşümüz:
İkinci saatte sıvama gore-tex aynı kalırken, bizler biraz üşüdük ama pantolonun diz arkası hariç ıslanmadık.
Günün geri kalanında ceketlerimiz ve pantolonumuz çok hızlı kurudu. Durduktan yaklaşık 2 saat sonra yeterli derecede kurumuştuk. Demek ki kumaşların hızlı kuruma özelliği varmış. Ama ayaklarım ıslandığından dolayı botlarım eve kadar kurumadı, hatta ertesi gün bile nemli idi.

Kıssadan hisse J
Yağmurda yağmurluksuz sürecekseniz sıvama gore-tex alınız, ama benim gibi yağmur düştüğünde yağmurluğunuza sarılıyorsanız gore-tex ürün almanıza gerçekten gerek olmadığını; alternatif ürünlerin gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Zaten fiyat olarak da daha uygun ve havalandırmaları daha çok olduğundan dolayı, baharda da çok rahat kullanılabilir.

Selamlar,

Erkan Demirel
motorBLOGU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder